fbpx

Κωστής Παπαθεοδώρου

Συνέντευξη

Kωστής Παπαθεοδώρου είναι ένας ταλαντούχος Έλληνας εικονογράφος με μεγάλη αγάπη για τη δουλειά του και πολλές βραβεύσεις στο ιστορικό του. Η διαφημιστική εικονογράφηση, ένας από τους τομείς ενασχόλησής του, τον έχει «ταξιδέψει» στο εξωτερικό με συνεργασίες με μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες. Είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε μαζί του και να μας απαντήσει σε μερικές ερωτήσεις μας

Πες μας λίγα λόγια για εσένα

Είμαι εικονογράφος και συνεργάζομαι κυρίως με ελληνικές αλλά και ξένες διαφημιστικές εταιρείες. Η ψηφιακή εικονογράφηση αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς μου, καθώς εκτός από διαφημιστικές εικονογραφήσεις σχεδιάζω καρικατούρες και πορτραίτα τα οποία ανεβάζω στα social media και το site μου: www.costispapatheodorou.art

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με την εικονογράφηση;

Ήμουν τυχερός γιατί ξεκίνησα να δουλεύω σε διαφημιστικές εταιρείες από το 2002 σαν art director. Σε αυτά τα χρόνια έμαθα πολλά που με βοήθησαν στην μετέπειτα πορεία μου σαν εικονογράφος. Μετά από περίπου 4 χρόνια παρατήρησα ότι μίκραινα όλο και περισσότερο τις αράδες του κειμένου και έδινα περισσότερο χώρο στις εικόνες. Ασυνείδητα το ενδιαφέρον μου για την εικόνα υπερίσχυε του ενδιαφέροντός μου για την γραφιστική. Οπότε το 2005 περίπου, έφυγα απο την διαφήμιση και ξεκίνησα σαν μαθητευόμενος δίπλα στο Μάριο Θεολόγη μαθαίνοντας φωτογραφία και κυρίως επεξεργασία εικόνας. Σε περίπου ένα χρόνο ξεκίνησα να δουλεύω μόνος μου. Έπεσα στα βαθιά και άρχισα να μαθαίνω 3d, να εξελίσομαι στην επεξεργασία εικόνας και να κάνω δοκιμές με υλικά όσον αφορά την εικονογράφηση.  Ό,τι χρειάζεται να ξέρει δηλαδή, όποιος ασχολείται κυρίως με την διαφημιστική εικονογράφηση.

Εικονογράφοι & Εικονογράφηση στην ελληνική αγορά σήμερα. Τι έχεις να μας πεις;

Η ελληνική αγορά ποτέ δεν ήταν μεγάλη και αυτή τη στιγμή σίγουρα δεν είναι στα καλύτερά της, λόγω κρίσης. Παρ’όλα αυτά υπάρχουν ευκαιρίες για δουλειές εικονογράφησης, κυρίως στον χώρο της συσκευασίας, της διαφήμισης και των εκδόσεων. Βλέπω καλές και λιγότερο καλές δουλειές, αλλά πιστεύω πως γενικά, το επίπεδο της εικονογράφησης στην Ελλάδα είναι σε εξαιρετικό σημείο, με ορεξάτους νέους και παλιότερους συναδέλφους.

Τι θα έλεγες σε ένα νέο που θέλει να ασχοληθεί με την εικονογράφηση;

Θα πρέπει να μελετά συνέχεια και να καλλιεργεί τις δεξιότητές του. Να κάνει ελευθερο σχέδιο, παράλληλα να μαθαίνει κάποιο 3d πρόγραμμα ή να ασχολείται με την φωτογραφία. Να πειραματίζεται με τα χρώματα (ακρυλικά, ακουαρέλα), ώστε να μάθει πώς συμπεριφέρονται. Όλα αυτά θα τον βοηθήσουν να αναπτυχθεί σαν καλλιτέχνης, να βρει το στυλ του και να μεταφέρει αυτήν την εμπερία του και στην ψηφιακή εικονογράφηση.

Το πιο σημαντικό είναι να αγαπάει πραγματικά αυτό που κάνει. Να καίγεται γι’ αυτό, να αφιερώνει πολύ χρόνο στην εικονογράφηση. Χρειάζεται απομόνωση και αφοσίωση, γιατί ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Πάντα θα υπάρχει κάποιος καλύτερος απο εσένα ή ας πούμε κάποιος γρηγορότερος, οπότε το θέμα είναι να φτάσεις κι εσύ στο επίπεδό του και να ξεχωρίσεις με το στυλ σου.

Από όλες τις εικονογραφήσεις σου υπάρχει κάποια που αγαπάς ή ξεχωρίζεις περισσότερο;

Μου αρέσουν οι περισσότερες από τις εικονογραφήσεις που έχω κάνει, αλλά για διαφορετικούς λόγους. Μπορεί σε μία να είμαι ευχαριστημένος από την χρωματική παλέτα, σε άλλη με τη σύνθεση.

Αγαπώ ιδιαίτερα τα πορτραίτα και τις καρικατούρες μου, γιατί είναι κάτι που ξεκίνησα να κάνω για μένα, χωρίς να φανταστώ ότι κάποια στιγμή θα μπορούσα να κερδίζω χρήματα από αυτό. Ίσως μία που θα ξεχώριζα είναι η καρικατούρα του Ραούλ (του σκυλάκου του καλού μου φίλου Αντώνη), που τον σχεδίασα πέρσι σαν ναυαγοσώστη.

Συνήθως από τι εμπνέεσαι για τα έργα σου;

Από τα πάντα. Από πρόσωπα στο δρόμο, από πίνακες ζωγράφων, από μια φωτογραφία, μια εικονογράφηση, μια αγαπημένη μουσική. Από μια ιδέα που δεν ξέρω πως δημιουργήθηκε στο μυαλό μου.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου εικονογράφος;

Απο τους παλιούς εικονογράφους οι Norman Rockwell, Leyendecker, Mead Schaeffer, Dean Cornwell, Saul Tepper. Από τους σύγχρονους οι Robert McGinnis, Jason Seiler, Robert Carter, Jonny Duddle, Drew Struzan, Craig Mullins κ.ά. Είναι πραγματικά πάρα πολλοί για να τους αναφέρω! Όπως επίσης, είναι πάρα πολλοί οι ζωγράφοι, σύγχρονοι και παλιοί που δίνουν εξαιρετικές γνώσεις, έμπνευση και απόλαυση μέσα από τα έργα τους.
Είναι δύσκολο να ξεχωρίσω έναν αγαπημένο μου, γιατί από τον καθένα εισπράτω κάτι διαφορετικό και με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο με έχουν επηρεάσει πολλοί.

Πρόσφατα ξεκίνησες και τη διοργάνωση σεμιναρίων ψηφιακής ζωγραφικής, που είχε αρκετά μεγάλη αποδοχή. Θεωρείς ότι υπάρχει μέλλον και ενδιαφέρον για αυτού του είδους τα σεμινάρια και πώς σκοπεύεις να συνεχίσεις;

Βλέπω ότι υπάρχει ενδιαφέρον και ήδη ετοιμάζω νέο σεμινάριο μέσα στο φθινόπωρο.

Η ψηφιακή εικονογράφηση είναι άλλο ένα μέσο, όπως είναι η εικονογράφηση με ακρυλικά π.χ. απλώς αντί για τα σωληνάρια, “πιέζεις” pixels. Οπότε στόχος μου είναι όλη τη γνώση και τις τεχνικές από τα αναλογικά μέσα να τα μεταφέρω στην ψηφιακή εικονογράφηση με τέτοιο τρόπο, ώστε στο τέλος να μπορούν οι συμμετέχοντες να δημιουργούν ένα καλό αποτέλεσμα.

Από την άλλη πλευρά, όλη αυτή η γνώση της εικονογράφησης, αφορά και τους γραφίστες. Όχι απαραίτητα για να μάθουν να ζωγραφίζουν -αν και θα ήταν χρήσιμο-, αλλά για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω στο ψηφιακό χρώμα και στην σύνθεση. Γνώσεις απαραίτητες πιστεύω, για όσους ασχολούνται με τον σχεδιασμό.

Για τις εικονογραφήσεις σου χρησιμοποιείς το Monitor Digitizer GT-191 της Huion, ποια είναι η εμπειρία σου μέχρι τώρα και πόσο ευχαριστημένος είσαι;

Χρησιμοποιώ το GT 191 εδώ και ένα χρόνο. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος και πλέον αποτελεί το βασικό εργαλείο σε οτιδήποτε σχεδιάζω στον υπολογιστή. Αποτελεί μια εξαιρετική λύση, με ασυναγώνιστο value for money. Το προτείνω όχι μόνο σε συναδέλφους, αλλά και στους φίλους που παρακολουθούν τα workshop που διοργανώνω.

Όταν δοκίμασα την GT-191 την πρώτη φορά, πραγματικά έπαθα σοκ. Στην αρχή είχα χαμηλές προσδοκίες, αλλά μέσα σε 1 ώρα που έκανα δοκιμές, με έπιασα να μαλώνω τον εαυτό μου που δεν γνώριζα ότι υπήρχε στην αγορά. Προφανώς έχει και κάποια μικρά μειονεκτήματα, αμελητέα όμως. Για παράδειγμα το προηγούμενο μοντέλο, δεν υποστήριζε την λειτουργία pen tilt. Μέσα σε 2-3 μέρες το αντιμετώπισα αλλάζοντας ελαφρά τον τρόπο που δουλεύω, οπότε κανένα πρόβλημα!

Πιστεύω ότι είναι ένα εργαλείο που απευθύνεται στον επαγγελματία που ξέρει το στυλ του και τον τρόπο που δουλεύει και έχει απαιτήσεις από το digitizer του. Ταυτόχρονα, είναι εύχρηστο για τον αρχάριο, που θα κάνει το πρώτο του βήμα στην ψηφιακή εικονογράφηση και δεν θέλει να επενδύσει πολλά χρήματα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Δείτε τη δουλειά του Κωστή Παπαθεοδώρου

Behance  /  Instagram  / Facebook  / Twitter