fbpx

Νικόλας Στεφαδούρος

Συνέντευξη

O Νικόλας Στεφαδούρος, έχει αφιερωθεί με μεγάλη επιτυχία σε αυτό που από μικρή ηλικία κέρδισε την καρδιά του, τα κόμικς. Στην πολυετή πορεία στο αγαπημένο του αντικείμενο έχει συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες και πολλούς καλλιτέχνες, ενώ έχει βραβευτεί δύο φορές στα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς. Είχαμε την ευκαιρία και τη χαρά να συνομιλήσουμε μαζί του και να μας απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις.

Πες μας λίγα λόγια για εσέν

Εμ… με λένε Νικόλα και… είμαι καλά (χαχα). Η αλήθεια είναι ότι πάντα δυσκολεύομαι να απαντήσω σε τέτοιες ερωτήσεις. Ίσως η απάντηση που τα συνοψίζει σχεδόν όλα είναι η εξής: πολιτικός μηχανικός παραιτείται από τη δουλειά του, ξεκινάει να σχεδιάζει «μικυμάου», γίνεται κομίστας και γλυτώνει μια τεράστια περιουσία σε ψυχολόγους.

Παρόλο που έχεις σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός, ασχολείσαι αποκλειστικά με τα κόμικς. Πως ήρθες σε επαφή για πρώτη φορά με το σχεδιασμό κόμικς και τι σε κέρδισε σε αυτό;

Πάντοτε λάτρευα τα κόμικς και το animation. Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου ήμουν με μολύβια και χαρτιά στα χέρια να ζωγραφίζω. Τα πρώτα κόμικς που με κέρδισαν ήταν της Disney με τα παπιά και τον Μίκυ Μάους, καθώς και οι ιστορίες του Μικρού Νικόλα στο κομμάτι της εικονογράφησης και της λογοτεχνίας. Ήταν άλλωστε κι εκείνες οι όμορφες εποχές που έβρισκες πολλά κόμικς στα περίπτερα. Είχα επίσης την τύχη να έχω γονείς που αγαπούσαν πολύ το διάβασμα και τη λογοτεχνία, ειδικά η μητέρα μου, και με ανοιχτό μυαλό ώστε να δέχονται ότι τα κόμικς είναι και αυτά μια μορφή τέχνης αντάξια της λογοτεχνίας.

Έχεις στο ενεργητικό σου πάρα πολλές εκδόσεις έντυπες και ηλεκτρονικές, ξεχωρίζεις κάποιες από αυτές και γιατί;

Αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιες σίγουρα μία από αυτές θα ήταν η «Αλεξάνδρεια»(Εκδόσεις Webcomics) γιατί αποτελεί μια πολύ προσωπική ιστορία, που συνδέεται άμεσα με την ιστορία της οικογένειάς μου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που κάποτε θα καταφέρει να την διαβάσει και η κόρη μου και θα μάθει μερικά πράγματα για τις ρίζες της. Από κει και πέρα οι «Μπαμπαδοϊστορίες»(Εκδόσεις Μικρός Ήρως) σίγουρα είναι οι αγαπημένες μου αυτό το διάστημα γιατί τις έχω συνδέσει με την κόρη μου και την ζωή μου ως νέος πατέρας. Βέβαια πάντοτε θα είναι μέσα στην καρδιά μου και η πρώτη μου έκδοση το OMG,Zombie!(Εκδόσεις Webcomics).

Εκτός από το σχεδιασμό, ασχολείσαι και με τη διδασκαλία comics, ποια η γνώμη σου για τους νέους που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο. Υπάρχουν νέα ταλέντα;

Αν υπάρχουν λέει! Πάρα πολλά και πολύ δυνατά, σε σημείο που ντρέπομαι να τους δείχνω το πως σχεδίαζα εγώ στην ηλικία τους! Είναι πολύ ευχάριστο να βλέπεις τόσα πολλά νέα ταλέντα και εύχομαι στο μέλλον να είναι πολύ πιο εύκολο για αυτά τα παιδιά να αναγνωριστεί αυτό τους το ταλέντο και να έχουν τη δυνατότητα να το αξιοποιούν επαγγελματικά πιο εύκολα.

Υπάρχει η άποψη ότι η επιτυχία στο σχεδιασμό απαιτεί περισσότερο δουλειά παρά ταλέντο. Συμφωνείς με αυτό;

Πιστεύω ότι είναι συνδυασμός και των δύο. Από μόνο του το ταλέντο δεν κάνει τίποτα αν δε δουλεύεις για να το εξελίξεις. Από την άλλη υπάρχουν και άνθρωποι που παλεύουν να εξελίξουν κάτι που δυστυχώς δεν υπάρχει. Νομίζω ότι χρειάζεται μια ισορροπία, αλλά ναι θέλει πολλή δουλειά και αυτό γιατί και ο ανταγωνισμός μεγαλώνει διαρκώς. Και δε μιλάω μόνο για το σχέδιο. Γιατί υπάρχουν πραγματικά ταλαντούχοι σεναριογράφοι κόμικς, που μπορεί να μη φημίζονται για τη σχεδιαστική τους δεινότητα, αλλά γράφουν τόσο δυνατά σενάρια που κανείς δεν ενοχλείται από τις πιθανές σχεδιαστικές ατέλειες. Στα κόμικς, όπως λέω και στους μαθητές μου, το σημαντικό δεν είναι να ξέρεις να σχεδιάζεις, το σημαντικό είναι να ξέρεις να γράφεις.

Τι θα έλεγες σε ένα νέο που θέλει να ασχοληθεί με τον σχεδιασμό κόμικς;

 Πρώτα απ’ όλα να μάθει να διαβάζει κόμικς. Απελπίζομαι κάθε φορά που βλέπω νέα ταλέντα να έχουν τη διάθεση να φτιάξουν κόμικς, χωρίς να έχουν την παραμικρή διάθεση να διαβάσουν τα κόμικς των άλλων. Διαβάζοντας κόμικς μαθαίνεις, εμπνέεσαι, εξελίσσεσαι. Επίσης σίγουρα χρειάζεται πολλή δουλειά και πολλή τύχη, οπότε μην απελπίζεστε, δουλέψτε!

Υπάρχει κάποιος από τους ελληνες συναδέλφους σου που ξεχωρίζεις;

Υπάρχουν πολλοί, και παλιοί και νέοι. Αλλά δεν θα ήθελα να αδικήσω τους υπόλοιπους ξεχωρίζοντας κάποιους. Άσε που είναι δύσκολο να περιοριστώ σε 2-3 ονόματα.

Οι Μπαμπαδοϊστορίες είναι από τις πιο γνωστές τελευταίες σου δημιουργίες, τι σε ενέπνευσε να την φτιάξεις;

Προφανώς η πατρότητα αρχικά. Επίσης με εκνεύριζε, και με εκνευρίζει ακόμα, το γεγονός ότι υπάρχουν βλακώδη στερεότυπα όσο αφορά τους μπαμπάδες, και τους γονείς γενικότερα. Ήθελα λοιπόν να φτιάξω ένα κόμικ στριπ για να τα επισημάνω και να τα σατιρίσω. Παράλληλα προέκυψαν τόσες αστείες ιστορίες μέσα από τη νέα μου καθημερινότητα ως μπαμπάς που έχω πλέον υλικό για να σχεδιάζω για αιώνες!

Για τη δουλειά σου χρησιμοποιείς το Monitor Digitizer Kamvas Pro 16 Premium της HUION, ποια είναι η εμπειρία σου μέχρι τώρα και πόσο ευχαριστημένος είσαι;

Είχα ακούσει πολύ καλά λόγια από τον φίλο και συνάδελφο Κωστή Παπαθεοδώρου, είδα και κάποια μοντέλα από κοντά στο AthensCon πέρυσι και είχα αρχίσει να το σκέφτομαι. Επειδή η MonitorDigitizer που δούλευα μέχρι τότε είχε αρχίσει να αργοπεθαίνει και φοβόμουν μη μείνω χωρίς εργαλείο δουλειάς είπα διστακτικά να δοκιμάσω τη HUION. Το κόστος ήταν πολύ χαμηλό για αυτά που έδειχνε να προσφέρει. Πήγα μια βόλτα στην Atlas Digital και δοκίμασα 1-2 μοντέλα, ρωτώντας παράλληλα κάποια πράγματα τον υπεύθυνο εκεί για να μου φύγει το άγχος. Δεν έχω μετανιώσει καθόλου, και για να πω την αλήθεια νιώθω πιο ασφαλής πλέον σε σχέση με την προηγούμενη γραφίδα, γιατί διαπίστωσα ότι και από θέμα υποστήριξης είναι άψογη η εταιρεία. Όσο αφορά την Kamvas είναι πραγματικά ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη δουλειά μου. Αν ήταν να την αντικαταστήσω στο μέλλον θα το έκανα μόνο για μία μεγαλύτερη HUION!

Δείτε τη δουλειά του Νικόλα Στεφαδούρου